РЕМОНТ ДВОХМАСОВИХ
МАХОВИКІВ
У КИЄВІ У ЗАВОДСЬКИХ
УМОВАХ З ДОСТАВКОЮ ПО УКРАЇНІ
Телефонуйте та пишіть:
(050) 478 2737
(067) 573 7767
ДВОХМАСОВИЙ МАХОВИК І ЯК ЙОГО РЕМОНТУВАТИ
ДВОХМАСОВІ МАХОВИКИ
Наша стаття про те, що таке двомасовий маховик та як його ремонтувати
Ви щасливий власник сучасного автомобіля, обладнаного дизельним двигуном?
Економія, комфорт, сила - це визначення, які легко можна застосувати до Вашого улюбленця.
Але, якось (воно настає раптово), Ви починаєте вникати у пристрій автомобіля.
Чому?
Тому що в сучасному світі так заведено.
Сучасну техніку необхідно періодично обслуговувати.
Або Ви розумієте як влаштовані механізми, або Ви не розумієте.
Третього не дано.
Якщо ви вибрали другий варіант, то дуже великий шанс почати за свої незнання розплачуватися гаманцем.
Дуже легко вас можуть "взути" "фахівці", які краще за Вас розуміють проблему обслуговування авто.
Ось тут і починається найцікавіше.
Ми не хочемо говорити про багато вузлів автомобіля, а хочемо зупинитися на одному з них – двомасовому маховику.
Це якраз той вузол, який відповідає за комфорт їзди на дизельному автомобілі.
Сучасні дизельні двигуни стали компактнішими, потужнішими, ніж їхні попередні побратими.
Дизелі, як правило, низькооборотні.
Частота обертання колінвала нижча, ніж у бензинових двигунів.
Але скоро дизельні авто тепер не програють бензиновим.
Передавальні числа трансмісії дозволили отримувати від потужних низькооборотних двигунів непогані швидкісні результати.
Як водиться в техніці, ці показники виходять шляхом ускладнення системи передачі моменту, що крутить.
Трансмісія стала "міцнішою", вузли та деталі "міцніші".
Маховик із звичайної залізяки перетворився на диво точного машинобудування.
Якщо раніше це була звичайна чавунна деталь, тепер цей вузол має дуже хитру начинку.
І за рекомендацією заводу-виробника ремонту не підлягає.
Виробник рекомендує по пригоді 100-150 тис. км змінювати вузол повністю.
Якщо для звичайного бюргера ціна деталі 450-500 євро не дика, то для нашої багатостраждальної Неньки ці цифри - захмарні.
Ось тут і постає вибір перед Вами, як власником авто: збирати гроші на новий вузол або пошукати в інтернеті СТО, яке допоможе відремонтувати двомасовий маховик.
Одна маленька деталь – на деяких СТО ще й досі не знають, що таке двомасовий маховик чи демпфер.
Співробітники по-старому при виявленні шумів пропонують замінити спочатку "вижимний", потім диск зчеплення, потім кошик.
Ну і звичайно, це все за Ваші кревні засоби.
Вони часто навіть не розуміють, як влаштовано сучасну трансмісію і оцінюють її роботу дідівським "ЗІЛівськими" мізками.
Але коли вони добираються до вузла під назвою "демпфер", тут може бути купа питань.
Деякі станції з наскоку кидаються розбирати цей вузол і викрутками із ключами намагаються відремонтувати маховик.
Зрізують заклепки і лише потім починають розуміти, наскільки складний цей вузол.
Далі клієнт разом із співробітником СТО починають судомно шукати тих, хто таки допоможе відновити працездатність цієї деталі.
Тільки тепер Ви знаходите нашу компанію, яка візьметься за вирішення проблеми із двомасовим маховиком.
Ми займаємося ремонтом та відновленням двомасових маховиків, вузлів зчеплення понад 4 роки.
За цей період ми накопичили величезний досвід у ремонті та подальшій експлуатації відреставрованих вузлів трансмісії.
Наші фахівці знають, яким аспектам необхідно приділити увагу під час ремонту автомобіля.
Іноді ми голосно закликаємо почути нас і зрозуміти, що заміна двомасового маховика не усуває всіх проблем, пов'язаних із вібрацією та шумами в автомобілі.
Двомасовий маховик - це вузол, призначений гасити системні коливання від роботи дизельного агрегату та забезпечувати комфортну їзду під час експлуатації трансмісії.
Коливання від двигуна можуть бути системними чи несистемними.
Системними коливаннями називаємо те, що закладено виробником двигунів при справній експлуатації.
Несистемними коливаннями ми називаємо коливання, які з'явилися внаслідок зношування двигуна або внаслідок розбалансування вузлів та механізмів двигуна, а також внаслідок неправильного регулювання ззовні.
Як правило, при звичайній їзді справного автомобіля цей вузол служить від 100 до 150 тис. км залежно від закладеного виробником ресурсу.
Комерційний транспорт має більший ресурс маховика, персональний транспорт – звичайний.
Коли двигуні з'являються несистемні коливання, вони сумуються з системними.
Ось у цей момент і починається прискорене зношування двомасового маховика.
Ми хочемо виділити чотири основні джерела несистемних коливань у дизельному двигуні:
- несправна чи невідрегульована паливна апаратура;
- зношені гумові або гідравлічні подушки кріплення двигуна до кузова або рами;
- зношені підшипники первинного валу та КПП;
- поганий стан акумулятора, стартера та клемних з'єднань.
Також є дрібніші джерела, пов'язані з електрикою автомобіля, зношуванням колінвала, стилем їзди водія, якістю дизельного палива.
Ці фактори рідше зустрічаються, але можуть впливати на довголіття роботи двомасового маховика.
Коли до нас у майстерню потрапляє маховик, він проходить два етапи діагностики:
- перший етап - візуально-інструменальний зовнішній;
- другий етап - професійний з повним розбиранням на складові частини та вузли.
У нашій практиці основну масу маховиків становлять демпфери таких виробників: Sachs (ZF), LuK (Schaeffler), Valeo.
Трапляються також японські та китайські оригінальні маховики.
Однією із складностей ремонту маховика є повна відсутність "оригінальних" витратних деталей.
Виробник не випускає ринку афтермаркета вузли і деталі.
Навіть підшипники мають рідкісні номери та специфічне виконання.
Нами накопичений величезний досвід з підбору підшипників, виготовлення пружин, втулок та інших деталей.
Навіть мастило ми використовуємо специфічну із синтетичних компонентів.
Конструктивно маховики можуть розбиратися двома способами: розрізанням або розклепуванням.
Ми намагаємося не порушувати зовнішні заводські елементи маховика – вінець, балансувальні вантажі, кільце датчика обертів коленвала.
Коли маховика розібрано, фахівці оцінюють причину його виходу з ладу.
Як правило, ми одразу можемо сказати, що вплинуло на вихід із ладу маховика.
Але ми не можемо одразу оцінити вартість робіт із відновлення.
Тільки при проходженні всіх операцій механообробки та заміні вузлів, складанні та балансуванні можна назвати вартість ремонту.
Після погодження ціни із замовником наш цех розпочинає ремонтно-відновлювальні роботи.
Перевіряються пакети робочих пружин, пластикові сепаратори, втулки, підшипники.
У процесі робіт здійснюється токарно-фрезерна обробка посадкових місць пружин, втулок, підшипників.
У маховиках використовуються різні види матеріалів.
Як правило, вони є специфічними і на ринку діди не продаються.
Зазвичай ми знаємо все про матеріали, які застосовує виробник, але все одно щодня намагаємося наблизитися до оригінальних якостей або поліпшити властивості запчастин, що застосовуються.
Для типових і поширених маховиків ми маємо готові вузли, які дорікають на склад.
Для рідкісних маховиків ми виготовляємо деталі у процесі ремонту.
З цієї причини менш поширені двомасові демпфери довше перебувають у ремонті.
Окремо хотілося б зупинитися на мастилі маховика.
Оригінальний виробник, будь то ZF або Shaeffler, не розкриває склад застосовуваних мастил.
Але нам за тривалий термін роботи вдалося підібрати склад мастила, яким наповнено маховик.
Мастило має синтетичну основу.
Ми застосовуємо високотемпературне мастило з наповненням сульфідом молібдену MoS2.
Як правило, мастила укладається в маховик точну кількість.
У процесі обкатки на автомобілі мастило розподіляється вузлом.
Іноді трапляється так, що надлишкове мастило може з'являтися на торцях маховика.
Під час огляду її потрібно видалити.
Після встановлення компонентів демпферного двомасового маховика починається процес збирання.
Залежно від конструкції маховик обварюється, обточується чи заклепується.
Іноді буває обидва види з'єднання.
Обов'язковою є балансування зібраного виробу.
На спеціальному верстаті механік здійснює балансування вузла.
Часто балансування не потрібне.
Але іноді зустрічаються "шкідливі" маховики, на які доводиться вбивати не одну годину робочого часу.
Тому процес балансування досить трудомісткий та складний.
Цей процес займає чималу частку собівартості ремонту маховика.
У виробників LuK, Sachs та інших є спеціальне обладнання для обкатки нових виробів.
Це дороге обладнання.
Ми не маємо таких ресурсів, щоб мати дане обладнання.
Тому процес обкатки та притирання нових деталей проводиться безпосередньо на автомобілі замовника.
Часто при установці відновленої деталі можуть бути чути стукіт або тріск.
Можливо, це нові компоненти займають свої посадкові місця, мастило заповнює весь робочий простір.
Нормально відреставрований маховик "затихає" на першій тисячі кілометрів обкатки.
Важливо знати, що при встановленні маховика потрібна заміна кріпильних болтів.
Старі болти можуть бути прослабленими і призведуть до швидкого повторного виходу з ладу вузла.
При монтажі маховика, диска зчеплення, корзини необхідно обов'язково переконатися у відсутності мастила на поверхнях.
Бажано монтаж проводити у чистих рукавичках.
Наявність мастила на диску зчеплення неприпустима.
Кількість мастила на первинному валу та шліцях диска має бути мінімально.
Металевий вичавний підшипник змащується, пластиковий – ні!
У короткій статті неможливо широко розкрити всі тонкощі ремонту та встановлення вузла трансмісії, обладнаного двомасовим маховиком.
Просимо ваші запитання адресувати нашим фахівцям на електронну пошту.
Пропонуємо нашим новим і старим клієнтам вивчити цю тему та розумно витрачати свої "кровні" фінанси.
Відновлений двомасовий маховик – це надійний вузол, який здатний пройти ще не одну сотню тисяч кілометрів!